وقت سفارت اتریش

چگونه وقت سفارت اتریش بگیریم؟

اتریش یکی از زیباترین و بهترین کشورهای برای زندگی است. از این رو افراد زیادی از نقاط مختلف جهان این کشور اروپایی را برای مهاجرت انتخاب می کنند. اتریش در مرکز اروپا قرار دارد و این موضوع آن را به یک کشور مهاجر پذیر و توریستی تبدیل کرده است. کشور اتریش، عضو پیمان شنگن می باشد؛ بنابراین برای صدور ویزا برای متقاضیان از قوانین ویزای شینگن پیروی می کند.

برای دریافت ویزای کشور اتریش، مانند سایر کشورها باید ابتدا نسبت به دریافت وقت سفارت اقدام کنید. ویزای شنگن اتریش، در انواع مختلفی صادر می شود؛ بنابراین پس از تعیین وقت رزرو شما فرصت دارید تا مدارک مورد نیاز ویزای خود را آماده کنید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با چگونگی دریافت وقت سفارت اتریش و اطلاعات لازم در خصوص ویزای این کشور آشنا کنیم.

چگونگی دریافت وقت سفارت اتریش

برای دریافت وقت سفارت اتریش می توانید هم به صورت آنلاین، هم حضوری اقدام کنید. سفارت اتریش از طریق کارگزاری VFS Global به درخواست متقاضیان رسیدگی کرده و برای آن ها وقت ملاقات تعیین می کند. برای وقت سفارت اتریش، مصاحبه در نظر گرفته نشده و متقاضی در مراجعه حضوری تنها باید مدارک مورد نیاز را تحویل داده و امور مربوط به انگشت نگاری را انجام دهد.

پس از این که به دفتر کارگزاری سفارت اتریش در تهران مراجعه کردید و مدارک خود را تحویل دادید، پس از مدتی از ارائه مدارک شما، این کارگزاری درخواست شما را بررسی کرده و نتیجه این بررسی را به شما اعلام می کند. در صورتی که مدارک شما دارای دعوتنامه پزشکی یا دعوت ‌نامه کاری و دعوت ‌نامه از طرف بستگان باشد، ویزای شما سریع تر صادر می شود. برای دریافت نتیجه درخواست ویزای خود، باید به صورت حضوری و شخصاً به کارگزاری مراجعه کرده، رسید دریافتی و کارت شناسایی خود را ارائه دهید.

سؤالی که بسیاری از متقاضیان با آن رو به رو هستند، این است که پس از ثبت درخواست برای وقت سفارت چه مدت برای مراجعه حضوری طول می کشد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که پس از ثبت درخواست، نزدیک ترین زمان برای مراجعه به سفارت 20 روز است. در شرایطی اگر حجم تقاضا بالا باشد این زمان ممکن است بیشتر نیز شود.

نکته قابل توجه این است که وقت سفارت اتریش برای هر فرد به صورت جداگانه در نظر گرفته می شود. برای مثال اگر شما قصد دارید به صورت خانوادگی به این کشور سفر کنید، باید برای هر فرد به صورت مجزا وقت سفارت درخواست کنید.

مراحل دریافت وقت سفارت اتریش

مراحل دریافت وقت ویزای اتریش

همان طور که اشاره شد، فرایند دریافت وقت سفارت اتریش در ایران از طریق دفتر کارگزاری VFS Global انجام می شود. مراحل دریافت وقت سفارت به این صورت می باشد که شما باید وارد سایت مورد نظر شوید و در پنجره باز شده، یک ایمیل رسمی مبنی بر درخواست وقت سفارت برای سفارت مورد نظر ارسال کنید.

ایمیل ارسالی شما باید حاوی نام و نام خانوادگی، شماره پاسپورت، شماره تلفن و تاریخ سفر باشد. همچنین در ایمیل خود باید اسکن پاسپورت و دعوت ‌نامه یا واچر هتل خود را قرار دهید. حدود 2 روز کاری زمان می برد تا پاسخ ایمیل شما ارسال شود و تاریخ مراجعه حضوری شما تعیین شود. بهتر است برای سفر به اتریش از 40 روز قبل برای وقت سفارت اقدام کنید. پس از انجام امور مربوط به ویزا، حدود 14 روز کاری زمان می برد تا ویزای شما صادر شود.

وقت سفارت اتریش به صورت فوری

وقت سفارت فوری برای افرادی در نظر گرفته شده که دعوتنامه یا مدارک پزشکی خود را ارائه دهند. اگر دارای دعوت نامه و مدارک پزشکی هستید در زمان ارسال ایمیل برای وقت سفارت حتماً دعوت‌نامه و مدارک پزشکی خود را همراه با ایمیل برای سفارت ارسال کنید. تعیین وقت سفارت به صورت فوری به این معنی است که زمان مراجعه حضوری شما به سفارت زودتر از حالت عادی تعیین می شود؛ اما مدت زمان صدور ویزا همان 14 روز خواهد بود.

هزینه دریافت وقت سفارت اتریش

اگر شما قصد دارید تا امور مربوط به ویزای خود و دریافت وقت سفارت را به مجموعه های معتبر مانند یوروپ تورز واگذار کنید، بهتر است بدانید هزینه دریافت وقت سفارت اتریش در گروه های مسافرتی می تواند متفاوت باشد. توجه داشته باشید هزینه دریافتی توسط گروه یوروپ تورز تنها مربوط به درخواست وقت سفارت می باشد و سایر هزینه های داخل سفارت را باید متقاضی پرداخت کند.

هزینه درخواست ویزای اتریش، با توجه به نوع ویزای درخواستی متقاضی متفاوت بوده و هزینه ای که کارگزاری مورد نظر برای انجام امور کنسولی اتریش برای متقاضیان در نظر گرفته 24 یورو می باشد.

مدارک لازم برای درخواست وقت سفارت و ویزای اتریش

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای اتریش را باید از طریق دارالترجمه رسمی به زبان آلمانی ترجمه کنید. ویزای این کشور به تأییدیه دادگستری و وزارت امور خارجه نیازی ندارد. برای گرفتن وقت سفارت اتریش، باید عکس واضح، پاسپورت و مدارکی. مانند دعوتنامه یا مدارک پزشکی را ارائه دهید. اما برای مراجعه حضوری و دریافت ویزا باید مدارک زیر را به سفارت تحویل دهید.

  • ارائه فرم درخواست ویزای این کشور
  • تحویل رسید پرداخت هزینه ویزای مورد نظر
  • ارائه گذرنامه و تمام گذرنامه های قبلی
  • تحویل برگه وقت سفارت اتریش
  • ارائه گردش حساب و مدارک مربوط به تمکن مالی
  • تحویل دعوت نامه (در صورت وجود)
  • ارائه مدارک شغلی (در صورت شاغل بودن)
  • تحویل گواهی اشتغال به تحصیل (در صورت محصل بودن)
  • تحویل مدارک مربوط به رزرو بلیت رفت و برگشت هواپیما
  • ارائه واچر هتل

چند نکته در خصوص ویزای اتریش

 

ویزای اتریش

فرزندان خانواده که سن آن ها بیشتر از 12 سال است، باید تمامی مراحل انگشت نگاری را انجام دهند. همچنین کسانی که در 24 ماه اخیر ویزای شنگن دریافت کرده باشند، نیازی نیست که مراحل انگشت نگاری را مجدداً انجام دهند و می توانند بعضی از امور مربوط به ویزای اتریش را به صورت غیر حضوری انجام دهند.

قبل از ارائه مدارک به سفارت اتریش باید تمام مدارک خود را به صورت دقیق بررسی کنید. ناقص بودن مدارک شما، ممکن است موجب ریجکت شدن ویزای شما شود. افسر سفارت با دقت تمام مدارک شما را ارزیابی می کند و در صورت وجود هر گونه مشکل و یا اشتباه و جعلی بودن مدارک درخواست شما را رد می کند.

جمع بندی

اتریش یک کشور اروپایی با شرایط زندگی ایده آل است. به همین دلیل افراد زیادی این کشور را برای سفر و زندگی انتخاب می کنند. دریافت وقت سفارت اتریش، مهم ترین گام برای داشتن ویزای این کشور است؛ بنابراین قبل از انجام هر کاری نسبت به دریافت وقت سفارت اقدام کنید.

مطلب پیشنهادی

ایمنی محل کار

لباس ایمنی محل کار

در این مقاله انواع لباس های کار ایمنی و عملکرد آنها در محیط های کاری …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.